Cameratoezicht op de Beestenmarkt. Toch maar wel doen.

De Beestenmarkt is voor veel geld opgeknapt, maar blijft een punt van zorg, Vooral jongeren zorgen nog steeds voor overlast, waar geen kruid tegen gewassen lijkt. Volgens VVD-raadslid Rogier Zuijdam is het nu echt tijd voor een maatregel die wel werkt.

Zuijdam somt op: ‘Vernielingen. Vandalisme. Vechtpartijen. Dronken mensen. Lawaai tot diep in de nacht. Drugsgebruik. Drugshandel. Schreeuwen. Harde muziek. Verwarde mensen. Voor de aanwonenden van de Beestenmarkt is het helaas vrijwel dagelijkse praktijk. Goed dat we daar als gemeente al vroeg aandacht voor hadden, maar helaas moeten we vaststellen dat de vaak tijdelijke maatregelen geen effect hebben.’

Het is daarom volgens  Zuijdam hoog tijd voor een maatregel die wel werkt: ‘Cameratoezicht werkt twee kanten op. Haalt iemand een akkefietje uit, dan doet hij dat onder de meekijkende ogen van de politie. Bovendien kijkt iemand met kwaad en de zin wel uit, omdat de pakkans veel groter wordt. Voor mijn part doen we het net als met de voorgaande maatregelen tijdelijk, dan kunnen we na enkele maanden zien of de situatie is verbeterd. Maar laten we het in ieder geval een kans geven.’