De nieuwe fractie

De gemeenteraadsverkiezingen zijn achter de rug. We kijken terug op een verkiezingscampagne waarin we met een enthousiast team het VVD-geluid hebben laten horen tijdens debatten, online, met flyeracties en met gesprekken in de wijken. Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad. We hebben de twee zetels winst van vier jaar terug niet vast kunnen houden en zijn daarom de komende vier jaar met vier zetels in de Deventer gemeenteraad vertegenwoordigd. We gaan de verkiezingsuitslag analyseren en bepalen wat er de volgende keer beter kan. Want het doel is duidelijk: we gaan over vier jaar weer voor winst.

Deze week nemen Daaf Ledeboer, Carmen Hunger, Roderic Rosenkamp en Harm Korendijk afscheid van de gemeenteraad. Alle vier hebben zij zich meer dan tien jaar ingezet voor de VVD in Deventer. Daaf Ledeboer werd die avond Koninklijk onderscheiden voor zijn langdurige inzet als gemeenteraadslid. Via deze weg willen wij Daaf nogmaals van harte feliciteren. Op een later moment zullen wij Daaf, Carmen, Roderic en Harm in het zonnetje zetten om hen te bedanken voor al hun werk de afgelopen jaren.

De nieuwe fractie werd donderdag geïnstalleerd en bestaat uit Bas Donkers, Wendy Schol, Rogier Zuijdam en Eva Sipman. Zij hebben erg veel zin in de komende vier jaar en staan bol van de ideeën. Over twee weken wordt de fractie aangevuld met raadsopvolgers die de fractie gaan ondersteunen met hun kennis en ervaring.

De gesprekken met de informateur zijn inmiddels achter de rug. Binnenkort wordt bekendgemaakt of de VVD gaat meebesturen. De nieuwe fractie is zich aan het voorbereiden op de nieuwe periode. Zij horen ook graag van u. Heeft u ideeën hoe we Deventer nog fijner kunnen maken? Laat het een van de raadsleden weten!