Wethouder, maak pas op de plaats met nieuwbouw Bathmen

Het plan voor een appartementencomplex in het hart van Bathmen past niet in de kaders die eerder zijn afgesproken. Dat is niet de manier om met mensen om te gaan, zegt VVD-lijsttrekker en fractievoorzitter Daaf Ledeboer: ‘Het dorp voelt zich niet gehoord, dat blijkt ook uit een poll die we op Facebook doen.’

‘Het lijkt me verstandig,’ zegt Ledeboer, ‘als de wethouder eerst maar eens met Bathmen om tafel gaat en de onrust wegneemt die daar is ontstaan door de nieuwe plannen. Dat hebben we bij de nieuwe bibliotheek ook gedaan en dat werkte heel goed. Bathmen is een volwaardig onderdeel van Deventer en niet Verweggistan waar je geen rekening mee hoeft te houden in het stadhuis.’

Concreet gaat het om een nieuw appartementencomplex: ‘Als de wethouder eerst eens gaat luisteren, dan hoort ze dat er veel bezwaren tegen leven. Een overgrote meerderheid vindt dat het geen recht doet aan het historische dorpsgezicht. Maak dus een pas op de plaats, ga naar Bathmen en praat met de mensen daar.’