Oproep: ga naar de markt!

Er komen de laatste tijd veel klachten over de Deventer markt, die niet bruisend genoeg zou zijn. Dat zou komen door de  gemeente, of door Van Tongeren, het bedrijf dat de kramen verzorgt. Maar wij kunnen er  beter zelf voor zorgen dat het weer goed gaat met onze markt, vindt VVD-kandidaat voor de gemeenteraad Anita Dikken. Ze doet daarom een beroep op iedereen die Deventer een warm hart toedraagt: ga naar de markt.

‘Natuurlijk spelen zaken als de huur die ondernemers moeten betalen en de verdeling van de kramen een rol’, zegt Dikken, die zelf met De Olijvenkoning op verschillende markten staat. ‘Ik zou ook liever zien dat alle food niet alleen maar geconcentreerd blijft rond de Wilhelmina-fontein. Maar dat zijn details. Het gaat erom dat een succesvolle markt staat of valt bij de klanten. Willen we een bruisende, gezellige markt in Deventer, dan hebben we dat zelf in de hand. Niet de gemeente, niet van Tongeren, niet de ondernemers, maar wij allemaal. Kom dus naar de markt. Eet en drink. Koop bij de kramen. Maak de markt weer ouderwets gezellig.’