VVD Deventer stelt lijst vast: ‘Ambitieuze doelstellingen voor nieuwe raadsperiode’

Met volledige steun van de leden is de kandidatenlijst van de VVD voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Lijstrekker Daaf Ledeboer is tevreden: ‘Het is een mooie mix van nieuw bloed, deskundigheid en ervaring. De gemiddelde leeftijd van de eerste tien is 35, dat laat zien dat wij klaar zijn voor de toekomst.’

Die biedt Deventer nog flink wat uitdagingen, weet Ledeboer: ‘We hebben in de oppositie veel gedaan om waar dat nodig en mogelijk was het beleid van dit college bij te sturen, en daar ook resultaat bij behaald. Voor de nieuwe raadsperiode hebben we flink wat ambities geformuleerd, met als rode draad het versterken van Deventer als stad waar het prima wonen, werken en ontspannen is.’

Als voorbeeld noemt Ledeboer het streven om Deventer op de UNESCO Werelderfgoedlijst te krijgen: ‘Dat zou de ultieme erkenning zijn van het unieke karakter van onze binnenstad. Het geeft ons een handvat geven om die nog mooier te maken en levert ook economische kansen op. Maar we hebben nog veel meer ijzers in het vuur, van revitalisering van de haven tot het eindelijk oplossen van de parkeerproblemen. Voldoende werk aan de winkel dus voor deze ploeg.’

De lijst:

1. Daaf Ledeboer