EK vrouwenvoetbal is duur prestigeproject ten koste van Deventer

Ook de VVD vindt het prima dat Deventer is uitverkoren als speelstad bij het Europees Kampioenschap vrouwenvoetbal volgend jaar. VVD-raadslid Carmen Hunger vraagt zich echter wel af, wat de financiële consequenties zijn.

Hunger, die schriftelijke vragen over de kwestie heeft gesteld, vindt het vreemd dat het college wel meldde dat in Deventer een aantal wedstrijden zal worden gespeeld, maar zweeg over de financiele bijdrage: ‘Het is bovendien raar, dat nog niet eens duidelijk is om hoeveel geld het precies gaat en wat de Deventenaar er aan heeft.’ Het gaat om een bedrag van anderhalve ton.

Ze maakt zich verder zorgen over de dekking: ‘Die anderhalve ton zal ergens vandaan moeten komen, maar het is so wie so al van de gekke dat hier wel geld voor is, terwijl we op de breedtesport en de jeugdsport bezuinigen. Dan heb je de prioriteiten als bestuur van deze stad echt niet op orde. Het EK in Deventer is natuurlijk prachtig, maar niet als het een prestigeproject wordt dat ten koste gaat van de Deventernaren.’