Open weer stations in Diepenveen en Bathmen

Het ziet er naar uit dat de provincie Overijssel buslijnen die parallel lopen aan spoorlijnen wil opheffen. Het gevolg is dat Diepenveen en  Bathmen niet meer per openbaar vervoer bereikbaar zijn.  VVD en CDA stellen voor te onderzoeken of nieuwe stations in beide plaatsen een oplossing kunnen bieden.

Dat is volgens VVD-gemeenteraadslid Daaf Ledeboer belangrijk voor de leefbaarheid in de dorpen: ‘Deventer is een gemengde stad, naast het centrum en de stedelijke buitenwijken zijn er ook landelijke dorpen met een eigen karakter. Juist die samenstelling maakt Deventer uniek. We moeten er voor waken dat de leefbaarheid in de dorpen afneemt en de balans verloren gaat.’

Het spoor, dat nu als aanleiding wordt gebruikt, kan volgens hem ook de oplossing bieden: ‘Diepenveen en Bathmen liggen aan een spoorlijn, ze hebben vroeger allebei een station gehad. We pleiten nu voor de ontwikkeling van voorstadhaltes en zolang die er niet zijn, er bij de provincie op aan te dringen de bestaande buslijnen in de benen te houden.’