College neemt nu ook burger in de maling

Dat het college bij tijd en wijle de gemeenteraad op het verkeerde been zet is bekend. De raad is mans genoeg om daar iets van te vinden. Dat het college nu ook de burger in de maling neemt vindt VVD-gemeenteraadslid Daaf Ledeboer een grote stap te ver.

De gemeenteraad spreekt dezer dagen over het al dan niet plaatsen van reclamemasten langs de A1. De VVD is hier van meet af aan kritisch over, want vreest horizonvervuiling.

De verbazing was groot bij Ledeboer, toen hij in de stukken de reclamemasten niet meer terug kon vinden: ‘Het onderwerp is blijkbaar te heikel geworden, dus nu heten ze “attentiemasten met reclame”. Dat kan maar één doel hebben: raad en vooral burger bewust op een dwaalspoor brengen.’

Ledeboer is toch al ontstemd over de slinkse manier waarop het college de masten erdoor wil krijgen: ‘Het besluit om ze te plaatsen zit verstopt in een veel breder voorstel. Als je dan ook nog niet weet waar je op moet letten of naar zoeken vind je ze nooit terug. Dat kan niet anders dan opzet zijn. Het is een manier om bezwaarmakers buitenspel te zetten. We hebben dan ook een amendement ingediend om de masten eruit te halen, zodat we die apart en liefst ook serieus kunnen behandelen.’