Deventer kiezer positief over VVD

Als het aan de kiezer in Deventer ligt, wordt de partij woensdag met afstand de grootste. Dat bleek vandaag toen tijdens de laatste campagnezaterdag een delegatie VVD-campaigners op de markt stond.

Onder de campaigners vandaag ook een aantal VVD-raadsleden. ‘Dit is niet de eerste campagne die ik meemaak,’ zegt Daaf Ledeboer, ‘maar het valt echt op hoe positief mensen reageren. We krijgen kritische vragen, dat is logisch na vijf jaar regeren, maar in Deventer begrijpen ze heel goed dat dit kabinet, onder leiding van premier Rutte, dit land sterker uit de crisis heeft geleid.’

Lars Wuijster sluit zich daarbij aan: ‘De VVD is een optimistische, positieve partij. Veel mensen voelen zich daardoor aangesproken. Ze willen dat het goed blijft gaan met Nederland en daar heb je de VVD nu eenmaal bij nodig.’

Daniel Koerhuis, de nummer 22 op de kandidatenlijst van de VVD, bracht een verrassingsbezoek aan Deventer en ging enthousiast met kiezers in gesprek.

Na afloop zorgde de VVD dat de Brink er weer pico bello bijlag. Wuijster: ‘Je troep opruimen? Normaal. Doen!’