Haventop over tophaven

Zet 19 juni in uw agenda, want dan vindt in Deventer de haventop plaats. De gemeenteraadsfracties van VVD, Gemeentebelang, CDA en GroenLinks slaan samen met het Deventer bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties de handen ineen, om de haven een nieuwe impuls te geven.

De haven biedt momenteel direct werk aan achthonderd mensen, indirect komen daar nog veel meer bij. Uit verschillende onderzoeken blijkt echter dat we met de ontwikkeling van watergebonden bedrijvigheid en stimulering van vervoer over water een nieuwe impuls kunnen geven aan duurzame economische ontwikkeling.

Hoe dat in de praktijk handen en voeten kan krijgen bespreekt een lange lijst deelnemers op 19 juni in Dok H2O. Een unieke samenwerking tussen politieke partijen, bedrijfsleven en experts, die ervoor moet zorgen dat de haven weer een tophaven wordt.

Het programma staat al stevig in de steigers, de komende weken worden meer details naar buiten gebracht. Hou daarvoor deze ruimte in de gaten. Tips zijn welkom. U bent uiteraard van harte welkom.