VVD-fractie doet handhavingsverzoek bij gemeente Deventer

Namens de VVD-fractie heeft Roderic Rosenkamp een handhavingsverzoek ingediend bij de gemeente Deventer. De VVD-fractie vindt het namelijk onbestaanbaar dat het College willens en wetens de lichtmasten op het Truckpoint-terrein zonder vergunningverlening niet handhaaft. Hiermee geeft de gemeente een heel verkeerd signaal af aan haar inwoners en organisaties.

© Roderic Rosenkamp

Hieronder staat het handhavingsverzoek zoals die naar het College is gestuurd.

Geacht College,

Uit De Stentor van 16 mei vernamen wij dat op het terrein van Truckpoint inmiddels 19 lichtmasten zijn geplaatst zonder dat de gemeente hiervoor vergunning heeft verleend.

De gemeente heeft, blijkens het artikel uit De Stentor, weet van een overtreding, maar handhaaft niet. Ons inziens is sprake van passief gedogen. Zeker gezien de belangen van de gemeente bij een spoedige realisatie van het Truckpoint vinden wij dit een kwalijke gang van zaken. Het past de overheid nimmer om met twee maten te meten, dus ook in deze kwestie niet. Naar de mening van mijn fractie begeeft het College zich met deze handelswijze op glad ijs. U geeft een onwenselijk signaal af richting inwoners en organisaties, zowel aan hen die zich netjes aan alle geldende wet- en regelgeving houden als aan hen die wél worden geconfronteerd met handhaving en daaruit vloeiende consequenties.

Namens de VVD-fractie dien ik hierbij een formeel verzoek tot handhaving in op de plaatsing van de lichtmasten op het Truckpoint-terrein. Voor de volledigheid heb ik eenzelfde verzoek ingediend via het Meldpunt Openbare Ruimte. Ik ontvang graag op korte termijn bericht hoe u gehoor geeft aan dit verzoek. Mocht u naar aanleiding van de publicatie in De Stentor reeds stappen hebben ondernomen, dan word ik daarover uiteraard ook graag geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Roderic Rosenkamp