Op bezoek bij de Mc Donalds

‘Wat zou de VVD-fractie hier gaan doen?’, vroeg een vader zich af die samen met zijn dochter een hamburger at in de McDonalds van Deventer. Hij zag namelijk een bordje staan op één van de tafels met gereserveerd voor de VVD-fractie in Deventer. Op dat moment kon ik het niet vertellen, omdat ik als fractie-opvolger de kwaliteitscontrole deed van de Big Mac, maar hopelijk leest hij het nu.

We waren namelijk op werkbezoek bij de McDonalds om te praten over de ontwikkelingen in het gebied waar de McDonalds momenteel zit en over de plannen van de McDonalds om zich te vestigen naast De Scheg. Vooral omdat er bij onze fractie over beide onderwerpen nogal veel vragen heersen en we graag het verhaal van Henk Koning, eigenaar van de McDonalds, wilde horen over zijn plannen. Naast dit gesprek, kregen we ook een uitgebreide rondleiding binnen de McDonalds. We zagen hoe elk radartje onderdeel was van één team, dat er zorg werd gedragen voor goede afvalscheiding en dat er actief werk wordt gemaakt van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Zo kregen we een goed inkijkje in de keuken en hadden we uitgebreid de tijd om vragen te stellen, zodat we mede op basis van dit gesprek ons standpunt kunnen bepalen. Wij willen Henk Koning en zijn medewerkers graag nogmaals bedanken voor de gastvrijheid. En ohja, de Big Mac is op persoonlijke titel goedgekeurd.