Investeer in huisvesting VMBO

Grote Kerkhof, Viking, Deventer Verhaal – het lijkt soms alsof de politiek alleen maar om grote en dure projecten gaat. VVD-raadslid Carmen Hunger doet een oproep vooral de jeugd niet uit het oog te verliezen: ‘Investeren in de toekomst betaalt zich dubbel en dwars terug.’

© Carmen Hunger

Hunger is enigszins verbaast over de keuzes die het college maakt: ‘Ik misgun niemand zijn feestje, maar het is vreemd dat er uit alle hoeken en gaten forse bedragen bij elkaar gesprokkeld worden voor peperdure  projecten, terwijl we het als gemeente niet voor elkaar krijgen om een toekomstig bestendige huisvesting voor het VMBO te realiseren.’

Volgens Hunger verdient die nu topprioriteit: ‘Daar worden de vakmensen van de toekomst opgeleid, het levensbloed van onze economie, de ruggengraat van onze samenleving. Investeren daarin is een investering in de toekomst.’

Al tijdens de begrotingsvergadering van 11 november 2015 trok de VVD hierover aan de bel: ‘We hadden een motie ingediend, maar hebben die ingetrokken nadat de wethouder zei dat ze er al mee bezig was. Maar anno 2017 is er nog steeds niets gerealiseerd en in de voorjaarsnota (2017) wordt er niet op geanticipeerd. Vandaar onze oproep: verlies de jeugd niet uit het oog.’