Creëer een klimaat waarin ondernemers kunnen bloeien en groeien

Deventer scoorde onlangs slecht in een onderzoek naar MKB-vriendelijkheid, maar volgens binnenstadsondernemer en kandidaat-gemeenteraadslid Rogier Zuijdam moeten we ons niet blindstaren op cijfers: ‘Investeer liever in de band tussen gemeente en ondernemers. Alleen samen komen we verder.’

Steggelen over welk onderzoek een goed beeld geeft van de situatie heeft voor Zuijdam geen prioriteit: ‘Je kunt het ene na het andere onderzoek doen, maar daar komen we niet verder mee. Kern van de zaak is dat gemeente en ondernemers elkaar keihard nodig hebben. Het MKB is de motor van de lokale economie, hier ontstaan de banen, maar geef ons dan wel de ruimte om te kunnen ondernemen..’

Zuijdam is niet ontevreden over het ondernemersklimaat: ‘Maar het kan natuurlijk altijd beter. Kijk goed naar overbodige regels en andere obstakels. Versimpel procedures. Ondersteun ondernemers waar mogelijk. Maak gebruik van de potentie van de haven en de Poort van Deventer. Koester succesvolle bedrijven. Creëer kortom een klimaat waarin ondernemers kunnen bloeien en groeien.’