Behandel Bathmen met respect

Onze fractie ontvangt de laatste tijd steeds meer klachten over hoe het college en de ambtenarij omgaan met Bathmenaren. Inwoners van Bathmen voelen zich aan het lijntje gehouden, op uitgebreide mails wordt geantwoord met een simpele verwijzing naar een collega-ambtenaar en het college kiepert naar het idee van tal van Bathmenaren de problemen over de schutting bij de ambtenarij.

 

Dit levert veel chagrijn op in Bathmen. Dat de gemeente soms beslissingen neemt waar niet elke inwoner het mee eens is, snapt iedereen. Maar als de grootste klacht inmiddels is dat inwoners van Bathmen zich niet serieus genomen voelen, wordt het ernstig. Dan gaat het al helemaal niet meer over de inhoud, maar alleen over de vorm. Met een moeilijk woord heet dat procedurele rechtvaardigheid. Oftewel: behandel inwoners zoals jezelf behandeld zou willen worden.

 

Zonder verder in te gaan op de gegronde klachten over bijvoorbeeld het kappen van bomen zou één van de speerpunten van het nieuwe college moeten worden herstel van het contact met Bathmen. Neem inwoners serieus, leg uit waarom bepaalde beslissingen genomen worden en ga in gesprek om eventueel negatieve gevolgen zoveel mogelijk te beperken. Dan zijn we veel onnodige problemen voor, voelen inwoners zich gehoord en blijft Bathmen een mooie plek om te wonen.