Onze
fractie ontvangt de laatste tijd steeds meer klachten over hoe het college en
de ambtenarij omgaan met Bathmenaren. Inwoners van Bathmen voelen zich aan het
lijntje gehouden, op uitgebreide mails wordt geantwoord met een simpele
verwijzing naar een collega-ambtenaar en het college kiepert naar het idee van
tal van Bathmenaren de problemen over de schutting bij de ambtenarij.
Dit
levert veel chagrijn op in Bathmen. Dat de gemeente soms beslissingen neemt
waar niet elke inwoner het mee eens is, snapt iedereen. Maar als de grootste
klacht inmiddels is dat inwoners van Bathmen zich niet serieus genomen voelen,
wordt het ernstig. Dan gaat het al helemaal niet meer over de inhoud, maar
alleen over de vorm. Met een moeilijk woord heet dat procedurele
rechtvaardigheid. Oftewel: behandel inwoners zoals jezelf behandeld zou willen
worden.
Zonder
verder in te gaan op de gegronde klachten over bijvoorbeeld het kappen van bomen zou één van de speerpunten van het nieuwe college moeten worden herstel
van het contact met Bathmen. Neem inwoners serieus, leg uit waarom bepaalde
beslissingen genomen worden en ga in gesprek om eventueel negatieve gevolgen
zoveel mogelijk te beperken. Dan zijn we veel onnodige problemen voor, voelen
inwoners zich gehoord en blijft Bathmen een mooie plek om te wonen.