Oplossing nodig voor gevolgen renovatie Stadspoortgarage

De Stadspoortgarage aan de Binnensingel gaat vanaf juni tot en met december volledig dicht voor renovatie. Dat levert nog meer problemen op voor een toch al door parkeerdruk geplaagd deel van de binnenstad. VVD-gemeenteraadslid Rogier Zuijdam wil nu van het college weten hoe die worden opgelost.

‘We krijgen steeds meer signalen van ondernemers die zich zorgen maken over de bereikbaarheid van winkels’, zegt Zuijdam, ‘vooral in het weekeind. Op zaterdag is de parkeerdruk al maximaal in dit deel van de binnenstad. Als straks ook nog eens tachtig vergunninghouders die niet in de garage terechtkunnen een plek moeten vinden wordt dat nog veel erger.’

De sluiting bestrijkt ook de periode voor de feestdagen, waarin winkeliers een groot deel van hun omzet boeken: ‘We willen graag een levendige binnenstad, winkelen hoort daarbij. Maar als je met je auto niet eens in de buurt van een winkel kunt parkeren wordt het lastig. We denken graag mee over een oplossing, voor de bewoners die hun parkeerplek tijdelijk kwijt zijn, en voor bezoekers die gericht één of meer zaken bezoeken.