Henk Scharp overleden

Afgelopen weekend werd bekend dat Henk Scharp is overleden. Hij maakte van 2010 tot 2014 voor de VVD deel uit van de gemeenteraad van Deventer.

Henk zal altijd worden herinnerd als een aimabel mens en een graag geziene persoonlijkheid. In de politiek was hij wars van spelletjes en opportunisme, en altijd gericht op inhoud en argumenten. Voor Henk telde alleen of een voorliggend voorstel goed was voor Deventer.

Henk was betrokken bij een groot aantal dossiers. Zo bracht hij bij de herinrichting van sportpark Zandweerd de betrokken verenigingen bij elkaar, waarmee een dreigende impasse werd doorbroken. Ook het culturele erfgoed lag hem na aan het hart. Henk was er van overtuigd, dat cultuur en economie elkaar kunnen versterken. Als lid van de economische kopgroep gaf hij onder meer advies over het verstrekken van subsidies uit het fonds economie en cultuur.

Velen zullen zich Henk bovendien herinneren als een gedreven voorman van MKB Deventer. In die hoedanigheid mengde hij zich vorig jaar nog vol liberale overtuiging in het debat over de toekomst van het Deventer winkelbestand. Niet de gemeente, maar de winkeliers zelf moesten kunnen bepalen wat er met de winkelstraten gebeurt.

De afdeling Deventer van de VVD is getroffen door het verlies van onze partijgenoot. We zullen zijn inzet, kennis van zaken en opgewekte natuur missen. We wensen de nabestaanden sterkte.