VVD verbouwereerd over ongebruikte smartphones

De VVD is verbouwereerd over duizend smartphones die de gemeente Deventer al een half jaar ongebruikt in de kast heeft liggen. Met de uitleg dat de telefoons niet gebruikt kunnen worden door vertraging in een ICT-project neemt de VVD geen genoegen. De liberalen hebben daarom schriftelijke vragen gesteld over de kosten en de oorzaken van de situatie.

'Een schoolvoorbeeld van verkwisting door slechte planning', meent VVD fractielid Roderic Rosenkamp. 'Juist voor ICT-projecten moeten dit soort zaken toch goed afgestemd zijn, mag je verwachten. En al helemaal in een tijd waarin dit College fors wil bezuinigen en nauwelijks investeert in onze gemeente.'

'De VVD is benieuwd naar de financiƫle consequenties van deze situatie', licht Rosenkamp toe, 'maar even belangrijk is om te weten hoe dit heeft kunnen ontstaan. Duizend dure, hi-tech telefoons die op een plank liggen te verstoffen, hoe legt het College dat uit?'