Economie krijgt belangrijke plek in Mobilteitsplan

De raad neemt op woensdag 31 mei een definitief besluit over het plan van aanpak voor vernieuwde Mobiliteitsplan Binnenstad & Periferie. VVD Deventer is een groot voorstander van dit plan. De fractie diende daarom al eerder voorstellen in om nut en noodzaak van een dergelijk plan onder de aandacht te brengen. Dankzij de inspanningen van de VVD is ook de economie als belangrijke pijler toegevoegd aan het plan.

‘Ik was nogal verbaasd dat het thema economie nauwelijks aan bod kwam in het eerste voorstel’, licht VVD-raadslid Rogier Zuijdam toe, ‘en dat terwijl de hoofdfunctie van onze binnenstad toch echt een economische is. Van winkels tot horeca en grote kantoren van werkgevers als Topicus en Witteveen+Bos. Tijdens de inspraak werd deze tekortkoming in het Mobiliteitsplan dan ook terecht aangestipt door bijvoorbeeld het Binnenstadsmanagement.’

Bij zijn inbreng aan de raadstafels, de inhoudelijke behandeling voorafgaand aan het raadsbesluit, heeft Zuijdam daarom gehamerd op een prominente plek van economie in het plan. De wethouder heeft toegezegd dat economie meegenomen wordt in het plan van aanpak. Zuijdam: ‘We zijn blij met deze toezegging en rekenen erop dat de economische factor er één van betekenis wordt in het Mobiliteitsplan.’