Eindelijk antwoord op vragen Grijze Silo

Na lang talmen en op herhaald aandringen door de VVD heeft het college eindelijk openheid van zaken gegeven over de verkoop van de Grijze Silo in het Havenkwartier. Raadslid Daaf Ledeboer is tevreden: ‘Maar dit verdient geen schoonheidsprijs.’

De VVD trok eind vorig jaar aan de bel, omdat nog veel details rond de verkoop onduidelijk waren. Omdat er geen duidelijke antwoorden kwamen, stelde de fractie keer op keer vragen: ‘Dat behoort nu eenmaal tot onze controlerende taak.’

Een van de punten waar Ledeboer over viel was de aanwezigheid van de antennes op de silo: ‘Het was volkomen onduidelijk welke rol mogelijke opbrengsten daarvan in het hele financiele verhaal speelden. We wilden het niet laten gebeuren, dat we een mogelijke bron van inkomsten voor de gemeenten weg zouden geven of voor een habbekrats van de hand doen.’

Uit de recente antwoorden blijkt, dat de inkomsten van de antennes snel teruglopen, mede door de invoering van nieuwe technieken. Hierdoor is de verwachte opbrengst fors naar beneden bijgesteld. ‘Dat neemt onze zorgen weg,’ zegt Ledeboer, die ook tevreden is met de antwoorden op vragen over onderhoud en bestemming: ‘Het is alleen jammer dat we daar zo lang op hebben moeten aandringen. Wat ons betreft is de kou over dit dossier nu uit te lucht. We wensen de nieuwe eigenaren veel succes.’