VVD: Snel een wifi-deken over de hele binnenstad

Op initiatief van de VVD heeft de raad in het najaar van 2012 een motie aangenomen en geld vrijgemaakt om de hele binnenstad te voorzien van een gratis wifi-deken. Na twee jaar implementeren verandert het college op eigen houtje de doelstellingen, zonder de raad hierover actief te informeren.

Tot onze grote verrassing bleek uit de najaarsrapportage 2014 dat het college de wifi-deken nog slechts in een deel van de binnenstad wil uitrollen, omdat een dekkende uitrol te duur is, zegt VVD-raadslid Lars Wuijster:

‘Gratis wifi sluit goed aan bij de Deventer gastvrijheid, en biedt kansen voor ondernemers en studenten. De VVD gelooft in een levendige, kansvolle binnenstad en niet in halve oplossingen. Bovendien vinden we dat de raad actief geïnformeerd had moeten worden, zodat we alternatieven hadden kunnen overwegen of andere keuzes kunnen maken.’

De VVD zal daarom tijdens de behandeling van deze rapportage voorstellen om de oorspronkelijk doelstelling vast te houden.