Excessen aanpakken, maar geen paniek om zuipketen in gemeente Deventer

De landelijke VVD pleit voor het aanpakken van zuipketen, naar aanleiding van realityshows waarin jongeren zich te buiten gaan aan drank. Excessen moeten we aanpakken, zei VVD-gemeenteraadslid Lars Wuijster daarover in een uitzending van DRTV. Hij benadrukte tegelijkertijd dat het probleem in de gemeente Deventer amper speelt.

Het is volgens Wuijster een goede zaak dat er aandacht is voor alcoholmisbruik door jongeren: ‘We weten nu dat dat veel meer schade aanricht dan we vroeger dachten. Het gaat dan om excessen en die willen we niet, zeker niet als jongeren onder de achttien zich te buiten gaan aan drank. Dat is verboden. Punt.’

Wuijster maakt zich over de situatie in de gemeente Deventer weinig zorgen: ‘We krijgen geen signalen dat het hier uit de hand loopt, maar we blijven alert op overlast. We vinden het bovendien belangrijk dat de veiligheid is geregeld, daar zullen we op moeten toezien.’

Het interview is hier terug te luisteren.