VVD-kandidaat Aïda Tursic: voor een uitbundige binnenstad

De binnenstad van Deventer kan een flinke opschudbeurt goed gebruiken. Dat was de inbreng van VVD-kandidaat Aïda Tursic maandag tijdens het politieke café in de Deventer Schouwburg. Ze deed onder meer inspiratie op bij Peter Kalichewski.

Kalichewski is eigenaar van De Stoelendans in de Nieuwstraat, onlangs voor de tweede keer op rij uitgeroepen tot leukste winkel van Deventer. Tursic ging bij hem op bezoek en vroeg hem naar zijn visie op de toekomst van de binnenstad.

De conclusie was helder, zegt Tursic: ‘De Deventer binnenstad moet af van soberheid en rust. Daarmee trekken we geen bezoekers. Winkeliers moeten meer ruimte krijgen om te ondernemen. Het horeca-, uitstallings- en reclamebeleid zal soepeler moeten worden. De Deventer binnenstad moet uitbundig zijn en leven! Daarmee trekken we bezoekers en voorkomen we dat het een rustige stad wordt waar niets gebeurt, wat een voedingsbodem kan worden voor verpaupering en criminaliteit.’