Marco Swart lijsttrekker bij gemeenteraadsverkiezingen 2014

e VVD heeft woensdagavond als eerste politieke partij in Deventer de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 aangewezen. De leden kozen unaniem voor Marco Swart, thans wethouder voor de VVD.

Drie jaar geleden voerde hij de partij naar een verkiezingsoverwinning. Swart is enthousiast over zijn uitverkiezing tot VVD-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014: 'We maken waar wat we in 2010 zeiden over veiligheid en mobiliteit; de financiën zijn op orde, en investeringen in wegen, scholen en woonomgeving zijn goed op de rails gebleven. Maar er is nog veel te doen. Als lijsttrekker van de VVD Deventer ga ik mijn uiterste best doen om deze lijn door te trekken.'

Een ander kernpunt is voor Swart het Nederlands: 'Dat begint met de taalvaardigheid van kinderen die op weg zijn naar het basisonderwijs. Toen ik als wethouder begon lag daar een flinke uitdaging, het is prachtig om te zien hoe kinderen met een taalachterstand dankzij het beleid van dit college meer kansen krijgen. Ondertussen spreken we ook de ouders aan op hun rol daarbij. Een goede grondslag voor de toekomst van Deventer - dat beweegt mij op de ingeslagen weg door te gaan.'

Ook VVD-fractievoorzitter Hennie Eltink is verheugd met de keuze voor Swart: ‘We hebben hem de afgelopen jaren leren kennen als een uitstekende wethouder, een bestuurder met hart voor Deventer en een op en top liberaal. Met deze lijsttrekker gaan we met nog meer vertrouwen de verkiezingen van 2014 tegemoet.’