VVD dringt opnieuw aan op maatregelen verkeersveiligheid

Afgelopen week eindigde volgens RTL Nieuws het Emmaplein in Deventer bij de slechtst scorende kruispunten in Overijssel. De VVD en PvdA hebben al eerder aangedrongen op maatregelen om de verkeersveiligheid te verhogen, ook waar het om andere onveilige situaties gaat.

In 2011 reserveerden VVD en PvdA geld om het Emmaplein veiliger te maken, nadat na vragen van de VVD duidelijk was dat er nodig iets moest gebeuren aan de reeks ongelukken die daar plaatsvonden. Helaas is er tot op heden weinig concrete voortgang geboekt. Volgens beide partijen is het nu hoog tijd om de hand aan de ploeg te slaan. De fracties willen van het college weten hoe het staat met de uitvoering van de eerder gevraagde verbeteringen, en wanneer de werkzaamheden op en om het Emmaplein beginnen.

Uit het overzicht van RTL Nieuws blijkt ook dat in Deventer ook op de kruising van Assenstraat, Boterstraat en Brink bovenmatig veel ongelukken gebeuren. De fracties willen weten of het college de kritiek op die kruising herkent, en wat daarmee is gedaan. Nu het er op lijkt dat het Emmaplein niet als enige problemen oplevert, vragen de fracties zich af of er wellicht nog meer verkeersonveilige situaties in de gemeente zijn die om aanpak vragen, en wat het college daar aan wil gaan doen.