VVD betrekt burgers direct bij gemeentepolitiek

De politiek is er voor de burger en niet andersom. Dat zegt Ruud Wijlhuizen, sinds enkele maanden voorzitter van het afdelingsbestuur van de VVD in Deventer.

Hij laat het niet bij woorden alleen: de VVD is een ambitieus project gestart om inwoners van de gemeente een kans te geven daadwerkelijk bij te dragen aan de politiek in hun woonplaats.
Deventer, zegt Wijlhuizen, barst van de mensen met hart voor de stad, die de ambitie hebben om ook daadwerkelijk dingen voor elkaar te krijgen: ‘Als eenling is dat soms moeilijk, daarom helpen wij ze graag op weg.’ De VVD organiseert daarvoor een doelgericht leerprogramma, dat de deelnemers in drie avondbijeenkomsten voorbereidt op een functie die het beste bij ze past: ‘Iedereen kan een actieve rol vervullen binnen de VVD in Deventer, nu direct oflater. Men kan zich aanmelden als kandidaat voor de gemeenteraad, maar er zijn bijvoorbeeld ook interessante plekken in ons bestuur, in een van onze commissies of in een expertgroep. Het hangt er maar net van af waar iemands interesse naar uitgaat. Voor ons is het allerbelangrijkste dat we optimaal
gebruik maken van het talent dat in Deventer aanwezig is.’

In het leerprogramma komen onderwerpen aan de orde als liberalisme, gemeentepolitiek en gemeentefinanciën. ‘Het belangrijkste’, benadrukt Wijlhuizen, ‘is dat we vanuit een theoretische basis zoveel mogelijk
praktisch aan de slag gaan. Politiek is voor de VVD niet alleen vergaderen, maar vooral ook zorgen dat we samen werken aan verdere verbetering van wonen, werken en recreëren in onze prachtige gemeente.’ Hij roept iedereen die zich in dat streven herkent, zich aan te melden via de website van de VVD in Deventer.