1200 potentiële VVD-raadsleden bereiden zich voor op Gemeenteraadsverkiezingen

Een jaar voor de Gemeenteraadsverkiezingen kwamen zaterdag 9 maart in Amersfoort ruim 1200 potentiële VVD-raadsleden bij elkaar, waaronder 4 deelnemers vanuit de afdeling Deventer. Tijdens een dagvullend leerprogramma konden zij inspiratie opdoen en leren van VVD’ers die hen voor zijn gegaan.

Onder meer minister Stef Blok, fractievoorzitter Halbe Zijlstra en Tweede Kamerlid Klaas Dijkhoff deelden hun ervaringen als raadslid in Nieuwkoop, Utrecht en Breda. Daarnaast beantwoordden Mark Rutte en Neelie Kroes vragen van aanwezige leden over hun persoonlijke afwegingen en het verloop van hun politieke loopbanen.

Deze dag, die werd omgedoopt tot 'Collegetour', is onderdeel van een breder programma van het Hoofdbestuur voor aankomende Raadsleden. Eind vorig jaar is er ook aandacht besteed aan het samenstellen van een goede kandidatenlijst en richting de verkiezingen zal er worden stilgestaan bij het op een goede manier en in korte tijd overbrengen van een boodschap, de zogeheten 'Stem op mij' training.