VVD blij met bestemmingsplan buitengebied

De VVD heeft in Deventer jarenlang, al sinds de tijd van wethouder Adema, geijverd voor flexibele ontwikkelingsgerichte bestemmingsplannen voor het buitengebied, inclusief voldoende borging van de ruimtelijke kwaliteit. VVD-raadslid Daaf Ledeboer is blij dat met het nieuwe bestemmingsplan aan die wensen tegemoet gekomen.

'AgrariĆ«rs die schaalvergroting van hun bedrijf willen kunnen het bouwvlak uitbreiden tot anderhalve hectare, waarbij de landschappelijke inpassing wordt gezekerd', zegt Ledeboer. 'De oude bestemmingsplannen boden daar geen enkele ruimte voor. Flexibiliteit is ook te vinden in de verruiming voor nevenactiviteiten. Daarmee blijft het, ook voor de komende generatie, mogelijk in een veranderend tij een economisch bestaan in het buitengebied op te bouwen. Als VVD zijn we blij dat onze inspanning om de 55 ondernemers op de bestaande essen voldoende uitbreidingsmogelijkheden te bieden succes heeft gehad. Deventer heeft nu bestemmingsplan waar de VVD volmondig haar liberale jawoord aan heeft kunnen geven.' De VVD sprong  eerder al op de bres voor de ondernemers in het buitengebied.