Fractie Actueel - 13 mei

Dit bulletin informeert u over recente en toekomstige activiteiten van de fractie: Meer sturing op Agenda Belangrijke onderwerpen op 23 mei Wijk 4 staat als een huis

Meer sturing op Agenda
De Gemeenteraad krijgt meer sturing en grip op de agendering van beleid. Woensdag werden de raadsleden en opvolgers over de invoering van de nieuwe Strategische Raadsagenda geïnformeerd. ‘Een goede ontwikkeling’, vindt raadslid Henk Scharp, ‘als raad krijgen we een veel beter inzicht op de planning en status van belangrijke stukken. Daarnaast krijgt de raad vooraf inspraak in zaken als planning, de rol van de raad en de mate waarin burgers en bedrijven bij nieuw beleid betrokken worden.’ De komende weken maken de raadsleden en opvolgers kennis met de nieuwe opzet in drie werksessies.

Belangrijke onderwerpen op 23 me
Tijdens de politieke markt en raadsvergadering van 23 mei staat een aantal grote onderwerpen geagendeerd. Zo komen in de Politieke Markt onder andere de bestemmingsplannen voor de Amstellaan en het Havenkwartier ter sprake en wordt voor het eerst van gedachten gewisseld over Diftar, het berekenen van de afvalstoffenheffing op basis van gewicht. In de aansluitende raadsvergadering wordt onder meer gesproken over de jaarrekening en de JOP Oostriklaan. De fractie vergadert op woensdag 16 mei over deze onderwerpen. Natuurlijk kunt u uw fractie uw mening over deze belangrijke zaken laten horen door bijvoorbeeld te mailen met de fractiesecretaris (rp.rosenkamp@deventer.nl)

Wijk 4 staat als een huis
Aankomende maandag vergadert het Wijkteam van Wijk 4 (Borgele, Platvoet, Keizerslanden, Tuindorp en Zandweerd-Noord). VVD fractielid Roderic Rosenkamp is wijkcontactraadslid en neemt deel aan de vergadering. ‘In “mijn wijk” gebeurt heel veel’, zegt Rosenkamp, ‘denk aan de herstructurering van Keizerslanden en Tuindorp. Ik vind het heel positief dat veel ingrepen soepel en zonder grote problemen verlopen. De input van bewoners zorgt voor veel leuke initiatieven zoals bewegingstoestellen voor jong en oud en zeer geslaagde buurtfestivals en –projecten. Een mooi voorbeeld vind ik het Wijklapjesproject van kunstenares Loes ten Anscher, waaraan de helft van alle huishoudens in het Oranjekwartier heeft deelgenomen. Dit tekent de positieve houding van Wijk 4 tijdens de vaak ingrijpende ruimtelijke projecten.’