Smaakt naar meer

Het filmpje dat de VVD Deventer in plaats van een politiek verhaal bij de gemeentebegroting hadden gemaakt smaakt naar meer. Het was een primeur dat een fractie haar spreektijd gebruikt om Deventenaren aan het woord te laten. Een dag na raadsvergadering hadden er al meer dan 5000 mensen naar gekeken en de 6500 werd vrijdagochtend gepasseerd.

© Carmen Hunger

Punt één in het filmpje was de ondoordachte bezuiniging op combinatiefunctionarissen vervangen door een slimmer voorstel. Bijna de hele raad was het daar al snel over eens. Gelukkig! De groep die ons in het filmpje hielp om te laten zien hoe belangrijk dit werk kreeg vanochtend van Carmen Hunger een gezonde tractatie.

Op het punt van een beter schoolgebouw voor vakonderwijs en praktische verbeteringen in de haven beloofde de wethouder begin volgend jaar met plannen naar de raad te komen.

Ons voorstel om te zorgen dat de toekomstige organisatie van de gemeente gaat kloppen met alle plannen die nog moeten worden uitgevoerd werd helaas met een kleine meerderheid (18-16) verworpen. Nu sluit de begroting alleen maar op papier. Als je wél wil investeren in de toekomst van Deventer moet je knopen doorhakken. Nu wordt de hete aardappel elke keer vooruit geschoven. Daarom heeft de VVD tegen deze begroting gestemd.

Update 1: vrijdagmiddag 13:50 uur waren er al 7.000 kijkers geweest.

Update 2: zaterdagmiddag rond 14:00 was het filmpje op Facebook meerdan 10.000 keer bekeken.

Nog een foto van de groep