Vinger aan pols Oostrik (+ update)

De VVD-fractie in de gemeenteraad wil van Burgemeester en Wethouders weten, wat gedaan wordt aan de verbetering van de veiligheid en leefbaarheid in Het Oostrik.

Carportbranden veroorzaakten eerder dit jaar veel onrust in de Deventer wijk Het Oostrik. Aanleiding voor een gesprek tussen gemeente, bewoners en betrokken organisaties, en een schouw in de wijk. Dat leverde maar liefst 42 suggesties op voor verbetering van de veiligheid.

Afgesproken werd, dat de gemeente, brandweer en politie dit najaar tijdens een vervolggesprek aan zouden geven, welke van de suggesties haalbaar en kansrijk zijn. Ook zou de gemeente dan aangeven wie waarvoor verantwoordelijk is.

VVD-raadslid Hennie Eltink wil nu van het college van Burgemeester en Wethouders weten, welke acties de gemeente heeft ondernomen, en wanneer de beloofde vervolgbijeenkomst plaats zal vinden. Ook wil zij weten, hoe het aan de wijk toebedeelde extra bewonersbudget van € 82.666,-- zal worden ingezet.

Eltink vraagt verder aandacht voor de moeite die de Stichting Algemene Voorzieningen Oostrik (SAVO) heeft bij het vinden van bestuursleden: ‘Hierdoor dreigt het deugdelijk beheer van de buitenverlichting, van de carports, doorgangen en de gevels in gevaar te komen. Als VVD maken we ons hier zorgen over, maar we vertrouwen erop dat alsnog Oostrikbewoners zich zullen aanmelden als bestuurslid.’

Klink hier voor meer informatie over de raadsvragen.

Update: vandaag schrijft ook de Stentor over de perikelen in Oostrik.