Ook bedrijfsleven heeft last van vele wegwerkzaamheden

Enkele weken geleden riep de VVD op om de wegwerkzaamheden in de gemeente Deventer beter op elkaar af te stemmen. De zorg van de liberalen ging daarbij vooral uit naar het risico dat hulpdiensten door de vele opbrekingen en afsluitingen niet tijdig ter plaatse kunnen komen. Nu blijkt dat ook het bedrijfsleven lijdt onder de situatie.

In De Stentor klaagt het midden- en kleinbedrijf steen en been over de vele afsluitingen, nadat nota bene op de drukste winkelzaterdag van het jaar de Stationsstraat deels werd afgesloten en ook het Pothoofd potdicht zat.

Koepelorganisatie MKB wil hierover met het gemeentebestuur in overleg. VVD-gemeenteraadslid Daaf Ledeboer, die de problemen eerder al aankaartte: ‘Het is jammer dat zij zelf aan de bel hebben moeten trekken, toen het eigenlijk al te laat was. We hopen dat de gemeente goed luistert, oog heeft voor het grote belang dat het midden- en kleinbedrijf heeft en dit soort hinder in de toekomst voorkomt.’