Lars Wuijster neemt afscheid als raadslid Gemeente Deventer

Per 1 september zal Lars Wuijster geen deel meer uitmaken van de Deventer gemeenteraad en draagt hij het stokje over. Fractievoorzitter Daaf Ledeboer vindt het jammer dat Lars stopt: “We gaan een hardwerkende, loyale en zeer ter zake kundige collega missen.”

Lars kwam in 2010 in de raad, eerst twee-en-eenhalf jaar als opvolger en daarna bijna negen jaar als raadslid. Vooral de leefbaarheid van stad en land had zijn belangstelling. Hij was zeer betrokken bij de voorgenomen bouw van een spoorboog in Deventer en Bathmen en sprong op de bres voor hinder van windmolens langs de A1.

In zijn ontslagbrief noemt Lars een aantal onderwerpen op die hem de afgelopen jaren in het bijzonder hebben beziggehouden. Naast het regelen van inspraakrecht voor burgers en de organisatie van een breed Havencongres, is dat het voorzitten van de commissie die de aanbeveling deed voor een nieuwe burgemeester, waarvoor hij veel lof kreeg. ‘Het aantrekkelijke daarvan was, dat we boven de partijen zijn uitgestegen’, zegt hij daarover. “Dat hoort ook echt bij mij. Niet de verschillen uitvergroten, maar kijken waar we elkaar kunnen vinden, ik kijk met voldoening en waardering op de afgelopen jaren terug.”

In zijn brief roept hij iedereen met politieke ambities op aan de komende raadsverkiezingen deel te nemen. “Ik kan het raadswerk van harte aanbevelen, voor mij is het nu tijd om een ander pad in te slaan.”

Fractievoorzitter Daaf Ledeboer over de keuze van Lars:  “Lars is iemand die je er altijd bij kunt hebben. Hij kent de materie, doorziet complexe kwesties en is zeer loyaal. We zullen hem missen, in het vertrouwen dat we in Deventer over voldoende aanstormend jong talent beschikken om zijn plaats in te nemen. We danken Lars uit de grond van ons hart en gaan er van uit dat we hem nog vaak zullen tegenkomen binnen de liberale familie.”