Dilan Yeşilgöz komt naar Deventer

Dilan Yeşilgöz, lid van de Tweede Kamer voor de VVD, brengt vrijdagmiddag een bezoek aan Deventer. VVD-lijsttrekker Daaf Ledeboer leidt haar rond in de oude binnenstad, waar zij met kiezers in gesprek zal gaan.

Yeşilgöz werd onlangs belaagd nadat DENK-leider Kuzu via de Turkse media opriep haar aan te spreken op haar stemgedrag in de Tweede Kamer. Kuzu vond dat Yeşilgöz de Turkse belangen onvoldoende had laten meewegen. Voor VVD-lijsttrekker Daaf Ledeboer was dat aanleiding om debatten waaraan DENK Deventer deelneemt, af te zeggen: ‘Ik ga graag in debat met alle partijen die het beste voor hebben met Nederland. Niet met een partij die de belangen van Turkije voor ogen heeft en gekozen Nederlandse Kamerleden de mond wil snoeren.’

Ledeboer wil niet in de kwestie blijven hangen: ‘We willen haar juist de positieve aspecten van onze stad laten zien. Het ondernemende, sociale en historische Deventer. Daarom gaan we op bezoek bij binnenstadsondernemer en VVD-kandidaat Rogier Zuijdam, het Volkshuis, waar mensen met een verstandelijke beperking werken, en natuurlijk het Koekhuisje op de Brink.’